جهان تنیس
 
 
سه شنبه 17 مرداد 1398برچسب:المپیک,سعید عبدولی,کشتی, :: 19:27 ::  نويسنده : shahin & soad

دوباره یک ناداوری دیگر. واقعا حقت قهرمانی بود ولی این داور عوضی نذاشت

ای خــُـــــدا...: -((
محمد بنا که پس از شکست سعید عبدولی فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم کشورمان با ناداوری مقابل حریف فرانسوی‌اش بسیار ناراحت بود. در همین حین یکی از خبرنگاران آلمانی از بنا پرسید که چراعبدولی گریه می‌کند که او با زبان آلمانی با صدای بلند پاسخ داد: دوبار امتیازش را ندادند، شرم به این داوری‌ها، شرم به این عدالت.
محمد بنا در راهروی منتهی به رختکن درحالی که چشمان شاگردش پر از اشک بود او را دلداری می‌داد و خطاب به او می‌گفت که قهرمان واقعی تو هستی.

 

-سعید عبدولی، ملی پوش وزن 66 کیلوگرم در عین شایستگی در دیدار برابر حریف فرانسوی خود که قهرمان المپیک 2008 پکن بود اسیر ناداوری شد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازی‌های المپیک 2012 لندن بازماند.
 عبدولی در این مسابقه در 2 تایم و با نتایج (0بر 3) و (0 بر 1) و با ناداوری محض و اعمال نفوذ داروان مقابل استیو گینو، قهرمان المپیک 2008 پکن از فرانسه بازنده شد از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

در تايم نخست عبدولي جنگنده تر بود، اما داور چند بار به او تذكر داد. در پايان نود ثانيه هيچ يك از دو كشتي‌گير امتياز نگرفتند و عبدولي در خاك خوابيد و به خوبي مقاومت كرد، اما داوران كه از ابتداي وقت اول چندان منصف نشان نداده بودند، امتياز را به كشتي‌گير فرانسوي دادند و اعتراض بنا سودي نبخشيد. تايم اول 3 بر صفر به سود گينو به پايان رسيد.

در تايم دوم در حالي كه باز هم عبدولي جنگندگي داشت داور به او اخطار داد كه رئيس تشك و قاضي تاييد نكردند. در ادامه كار به كلينچ كشيده شد و اين بار عبدولي حريفش را در اختيار گرفت. عبدولي به زيبايي بارانداز اجرا كرد و دو امتياز گرفت اما فرانسوي‌ها اعتراض كردند و راي برگشت! تا تعجب همگان برانگيخته شود.این رای با اختلاف نظر داوران هم همراه بود.

نماینده کشورمان برای ادامه کار و شانس مجدد برای کسب مدال برنز باید منتظر پیروزی حریف فرانسوی مقابل کشتی گیر کره جنوبی بماند.

 

 



دو شنبه 16 مرداد 1398برچسب:المپیک,تنیس,اندی ماری, :: 21:54 ::  نويسنده : shahin & soad

 

MARY.jpg

تنيسور بريتانيايي يك مدال طلاي ديگر براي كاروان ميزبان المپيك 2012 بدست آورد.

 

  از لندن، در ديدار نهايي رقابت هاي تنيس يكنفره مردان در بازي‌هاي المپيك لندن اندي ماري از بريتانيا برابر راجر فدرر سوييسي قرار گرفت كه در سه ست و با نتايج 6 بر 2، 6 بر 1 و 6بر 4 به پيروزي رسيد و قهرمان المپيك شد.

 

ديدار رده بندي اين رقابت ها نيز بين خوان مارتين دل‌پوترو از آرژانتين و نواك جوكوويچ صربستاني برگزار شد كه دل پوترو به نشان برنز رسيد.

 



دو شنبه 16 مرداد 1398برچسب:المپیک,حمیدسوریان,, :: 16:56 ::  نويسنده : shahin & soad

 

حمیدمحمد سوریان ریحانپور (زادهٔ ۲ شهریور ۱۳۶۴) در شهر ری، کشتی‌گیر ایرانی وزن ۵۵ کیلوگرم و دارندهٔ ۵ مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن است. سوریان به همراه عبدالله موحد، طلایی‌ترین کشتی‌گیران تاریخ ایران در مسابقات جهانی و المپیک محسوب می‌شوند.

 

زندگی ورزشی

حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ دوبنده تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم را پوشید و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال ۲۰۰۵ سوریان ۲۰ ساله، توانست اولین طلایش را در مسابقات جهانی بوداپست به چنگ آورد و عنوان قهرمانی بزرگ‌سالان جهان را از آن خود کند. در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، در فینال روشن بایراموف را شکست داد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. پس از آن سوریان مدال طلای خود را بار دیگر، در مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو تکرار کرد. ۲۰۰۹، مدال طلای چهارم خود را پس از غلبه بر هاکان نیبلوم در رقابت‌های جهانی هرنینگ دانمارک به دست آورد. آخرین مدال طلای جهانی او ارمغان رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو است. ۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر دست‌آوردهای زندگی ورزشی سوریان است.

المپیک پکن

سوریان در المپیک ۲۰۰۸ پس از برد برابر ونلین ونکوف از بلغارستان و الگین الوایس از پالائو در دور سوم مسابقات مغلوب نظیر مانکیف، ورزشکاری از روسیه شد. در ادامه او با پیروزی برابر کریستین فریس از صربستان به دیدار رده بندی رسید که با باخت برابر پارک اون چول کره‌جنوبی به مقام پنجم این رقابت‌‌‌ها رسید.

بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو

حمید سوریان در رقابت‌های ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو ناکام ماند و با ۲ شکست در مسابقات وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های ۲۰۱۰ از دور مسابقات حذف شد. کارشناسان یکی از دلایل ناکامی او را کم کردن مکرر وزن و ضعف بدنی ناشی از آن عنوان کردند.

المپیک لندن

سوریان سهمیه المپیک ۲۰۱۲ را در مسابقات گزینشی قزاقستان به دست آورد. در نخستین مبارزه خود در المپیک لندن، بعد از ظهر ۵ اوت به وقت لندن با آرسن ایرالیف از قرقیزستان روبرو شد و توانست ۱–۳ او را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نهایی پیتر موداس از مجارستان و در نیمه نهایی هاکان اریک نیبلوم از دانمارک را شکست داد. در فینال با شکست دادن روشن بایرامف از جمهوری آذربایجان در ۲ وقت پیاپی موفق شد مدال طلای ۵۵ کیلوگرم فرنگی مردان المپیک ۲۰۱۲ را تصاحب کند. مدال طلای سوریان نخستین مدال المپیک کشتی فرنگی ایران پس از ۴۰ سال است. او پس از قهرمانی با پرچم ایران دور افتخار زد و مدالش را به مادرش تقدیم کرد. او قبلا مدال طلای کشتی قهرمانی جهان را به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران تقدیم کرده بود.

کشتی فرنگی مردان
بازی‌های المپیک
طلا لندن ۲۰۱۲ ۵۵ ک‌گ
مسابقات جهانی
طلا بوداپست ۲۰۰۵ ۵۵ ک‌گ
طلا گوانگ‌ژو ۲۰۰۶ ۵۵ ک‌گ
طلا باکو ۲۰۰۷ ۵۵ ک‌گ
طلا هرنینگ ۲۰۰۹ ۵۵ ک‌گ
طلا مسکو ۲۰۱۰ ۵۵ ک‌گ
مسابقات قهرمانی آسیا
طلا ۲۰۰۷ بیشکک ۵۵ ک‌گ
طلا ۲۰۰۸ ججو ۵۵ ک‌گ

 



سه شنبه 21 خرداد 1398برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : shahin & soad

رافائل نادال اسپانيايی در مسابقه فينال مسترز رم با پيروزی بر راجر فدرر قهرمان سوئيسی، اين جام را از آن خود کرد.
به گزارش آوا، رافائل نادال که مدتی به دلیل مصدومیت از میدان مسابقه دور بود، توانست در فینال تنیس مسترز رم راجر فدرر مرد نفر سوم برترین تنیس بازان جهان را در دو ست شکست دهد و نشان دهد این تنیس باز دوباره به روزهای اوج خود نزدیک شده است.نادال اين مسابقه را با نتايج شش بر يک و شش بر سه از حريف سوئيسی خود برد.
 اين تنيسور اسپانيايی برای ششمين بار طی امسال است که در تورنمنت های بين المللی نفر اول می شود.
رافائل نادال اکنون در رده پنجم برترین تنیس بازان مرد جهان قرار دارد.


 



 

ورزشکار شایسته کشورمان کیانوش رستمی موفق شد مدال برنز دسته خود در رقابت های المپیک لندن ۲۰۱۲ را به دست آورد.

در این مطلب شما می‌توانید فیلم لحظه کسب مدال برنز این ورزشکار شایسته را دانلود کنید.

دانلود فیلم و عکس لحظه کسب مدال برنز توسط کیانوش رستمی

 

لینک دانلود فیلم کسب مدال برنز کیانوش رستمی در رقابت های المپیک لندن ۲۰۱۲

حجم فایل: ۶.۳ مگابایت

 



کیانوش رستمی وزنه بردار ملی پوش کشورمان با ثبت رکورد 380 کیلو گرم در مسابقات دسته 85 کیلو وزنه برداری بازی‌های المپیک 2012 لندن در جمع سه نفر برتر این وزن قرار گرفت و نخستین مدال کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌ها را به دست آورد.

به گزارش رجانیوز،وزنه‌بردار کاروان ورزشی ایران در دسته 85 کیلوگرم بازی‌های المپیک لندن نخستین مدال ایران در این دوره از بازی‌ها را به دست آورد تا طلسم عدم دسترسی ورزشکاران ایرانی به مدال المپیک شکسته شود. 

با آغاز رقابت‌های وزنه برداری دسته 85 کیلو امشب دو نماینده ایران به مصاف 8 وزنه بردار دیگر در گروه A رفتند. در همان ابتدای کار و در حرکات یکضرب سهراب مرادی 3 بار در مهار وزنه 166 کیلویی رقابت‌ها ناکام ماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت. وی از مصدومیت کشاله پا رنج می برد.

وی در سال 2012 و در رقابت‌های قهرمانی آسیا کره جنوبی با رکورد مجموع 388 کیلوگرم (172 در یکضرب و 216 کیلوگرم) قهرمان شده بود.

در ادامه این رقابت کیانوش رستمی دیگر وزنه بردار دسته 85 کیلویی کشورمان در انتخاب اول خود وزنه 171 کیلویی را بالای سر برد. وی در ادامه وزنه 174 کیلویی را انتخاب کرد اما این بار مقابل این وزنه ناکام بود. رستمی بلافاصله برای بلند کردن این وزنه وارد شد که دوباره در مهار آن ناکام ماند تا به این ترتیب در حرکات یکضرب با 171 کیلو به کار خود خاتمه دهد. وی در این دسته پنجم شد.

در حرکات یکضرب لو از چین با مهار وزنه 178 کیلویی اول شد و وزنه‌برداران روسیه و لهستان دوم و سوم شدند. این وزنه بردار در حرکات دوضرب 3 بار در مهار وزنه 205 کیلویی ناکام بود تا از دور رقابت‌ها حذف شود.

در حرکات دوضرب رستمی کار خود را با مهار موفق وزنه 209 کیلویی آغاز کرد تا با توجه به حذف وزنه بردار چینی، امید برای کسب مدال توسط کیانوش به کاروان وزنه برداری کشورمان بیشتر شود، اما برای دومین حرکت خود وزنه 214 کیلویی را انداخت تا کار به حرکت سوم بکشد.

در حرکت سوم نیز رستمی باز هم ناموفق بود تا با مجموع 380 کیلو پس از وزنه برداران لهستان و روسیه سوم شود.هر چند در این رقابت کیانوش رستمی به مقام سومی دست یافت اما نباید فراموش کرد که این ورزشکار ارزنده کشورمان با مصدومیت از ناحیه کشاله پا روی تخته رفت و برای ورزش ایران افتخارآفرینی کرد.

رستمی:سرم گیج رفت مدال طلا را از دست دادم

 

دارنده‌نشان برنز المپيك 2012 جو سنگين المپيك را عامل ناكامي در تكرار ركوردهاي تمرين و از دست رفتن مدال طلا دانست.

رستمي پس از قرار گرفتن در رده‌ سوم المپيك گفت: خدا را شكر در حركت دو ضرب من بهتر از حريفانم بودم اما متاسفانه جو مسابقه‌هاي المپيك بسيار سنگين است و استرس بالايي دارد من چندين بار وزنه 220 كيلوگرمي را زده بودم اما اينجا نتوانستم اين وزنه را مهار كنم. استرسم در مسابقه خيلي بالا بود و در نهايت وزنه 209 كيلويي را مهار كردم.

وي در پاسخ به سوالي درباره اينكه اگر وزنه 174 كيلوگرمي را در حركت يك ضرب مي‌زد در حركت دو ضرب كار راحت‌تري براي گرفتن طلا داشت گفت: چطور بگويم المپيك ميدان بزرگي است و من استرس زيادي داشتم. من با آمادگي كامل به اين مسابقه‌ها آمدم اما نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد كه به علت استرس بالا نتوانستم در حركت يك ضرب وزنه 174 را بزنم.

وي با اشاره به اينكه دو بار در مهار وزنه 214 كيلوگرم در حركت دو ضرب ناكام بود گفت: وقتي وزنه را ميخواستم بالا ببرم سرم گيج رفت و نفسم گرفت. يك لحظه نتوانستم جلو را ببينم به همين خاطر وزنه از من جلوتر رفت و در نهايت افتاد.

رستمي در پاسخ به سوالي درباره حذف حريفان چيني و بلاروس خود گفت: من قطعا هيچ گاه آرزو نمي‌كنم كه حريفانم ناكام باشند اما براي من رقابت دوستانه و جوانمردانه خيلي لذت‌بخش‌تر است.

رستمي در پاسخ به اين سوال كه سهراب مرادي چرا اوت كرد و حذف شد گفت: خيلي ناراحت شدم مرادي در تمرين 176 كيلوگرم را در يك ضرب و 220 كيلوگرم را در دو ضرب زده بود. اگر من و سهرا ب ركوردهاي تمرين‌مان را تكرار كرده بوديم طلا و نقره از آن ايران بود.

نخستين مدال آور ايران در المپيك درباره‌ حذف ريباكو ركورددار حركت يك‌ضرب جهان نيز گفت: فكر مي‌كنم بدن او آماده نبود. فكرش را نمي‌كردم كه حذف شود. به هر حال جو المپيك براي همه سنگين است.

رستمي با بيان اينكه 21 سال دارد و مي‌تواند در المپيك‌هاي بعدي درخشان ظاهر شود گفت: اميدوارم در سال‌هاي آينده با كاهش استرس و افزايش تجربه بتوانم مدال‌هاي خوش‌رنگ‌تري بگيرم.

 

ایران وارد جدول رده بندی مدال‌ها شد

 با مدال برنز کیانوش رستمی در وزنه برداری،‌ ایران وارد جدول رده بندی المپیک ۲۰۱۲ لندن شد.

 

كاروان ورزشي ايران با مدال برنز كيانوش رستمي در وزنه برداري در رده‌ي 44 ايستاد و وارد جدول مدالي رقابت‌ها شد.در هفتمين روز بازي‌هاي المپيك لندن بر خلاف روزهاي قبل با اتفاق جديدي در جدول مدالي اين بازي‌ها همراه بود و آن صعود آمريكا به صدر جدول مدالي رقابت‌ها بود كه توانست با اختلاف يك مدال طلا بيشتر از چين، در رده نخست اين جدول قرار بگيرد.

همچنين بريتانياي ميزبان كه تا روز سه‌شنبه موفق به كسب مدال طلا نشده بود، به لطف درخشش ورزشكارانش در رشته‌هاي روئينگ و دوچرخه‌سواري، توانست صعود قابل توجهي در جدول مدالي رقابت‌ها داشته باشد و اكنون با 8 طلا و مجموع 22 مدال در رده چهارم بازي‌ها قرار دارد كه رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه‌اي با كره جنوبي دارد.

تا پايان روز هفتم رقابت‌ها 15 كشور آسيايي موفق به كسب مدال شده‌اند كه در ميان اين كشورها ايران، هنگ‌كنگ، قطر، سنگاپور و ازبكستان تنها يك مدال برنز به دست آورده‌اند. همچنين كاروان روسيه كه معمولا در رقابت‌هاي المپيك عملكرد خوبي داشته و يكي از 5 تيم اول بازي‌ها بوده، تا به حال تنها سه طلا به دست آورده و به جاي آن نقره‌هاي زيادي اندوخته كه به رتبه اين تيم در جدول مدالي بازي‌ها كمك نكرده است. روسيه با 3 طلا، 11 نقره و 8 برنز در رده دهم قرار دارد.

جدول مدالي بازي‌ها تا پايان روز هفتم:

1ـ آمريكا (21 طلا، 10 نقره، 11 برنز)

2ـ چين (20 طلا، 13 نقره، 9 برنز)

3ـ كره جنوبي (9 طلا، 2 نقره، 5 برنز)

4ـ بريتانيا (8 طلا، 6 نقره، 8 برنز)

5ـ فرانسه (8 طلا، 5 نقره، 6 برنز)

6ـ آلمان (5 طلا، 8 نقره، 6 برنز)

7ـ ايتاليا (4 طلا، 5 نقره، 3 برنز)

8ـ كره شمالي (4 طلا، يك برنز)

9ـ قزاقستان (4 طلا)

10ـ روسيه (3 طلا، 12 نقره، 8 برنز)

 



بوکس - حذف علی مظاهری با ناداوری از المپیک
 
حذف ناجوانمردانه علی مظاهری از رقابت‌های بوکس المپیک با واکنش کاربران سایت یاهو مواجه شد.
 
به گزارش ایسنا، علي مظاهري در نخستين پيكار خود در رقابت‌هاي وزن 91 كيلوگرم بوكس المپيك، مقابل خوزه لاردوئت گومز، دارنده‌ي نشان برنز رقابت‌هاي جهاني 2009 ميلان و قهرمان سال 2008 جوانان جهان از کوبا به روي رينگ رفت و با رای داوران تن به شكست داد.
 
مظاهری در راند دوم اين مسابقه از حریف خود پیش بود ولي در کمتر از یک دقیقه سه اخطار را دریافت و در نهايت مسابقه را واگذار کرد. کارشناسان داوری بوکس معتقدند اخطارهای مظاهری بی‌دلیل بوده و داوران با ناجوانمردی او را بازنده اعلام کردند. این رای داور با واکنش تماشاگران حاضر در ورزشگاه نیز مواجه شد و آنها به حذف بوکسور ایرانی اعتراض داشتند.
 
در وب سایت "یاهو" نیز کاربران زیادی با ارسال نظرات خود درباره نحوه قضاوت داوران در مسابقه بوکس مظاهری مقابل حریف کوبایی به بحث پرداخته‌اند که اکثریت قریب به اتفاق این نظرات در حمایت از علی مظاهری و مخالفت با رای داور آلمانی است.
 
کاربری نوشته است: "بسیار ناجوانمردانه بود. حتی مجری تلویزیون انگلیس هم شوکه شده بود. این پسر پیچاره حتما 4 سال خواب المپیک را می‌دیده ولی حالا یک داور مغرض و نادان او را بازنده کرده است. از این‌که او کنار داور نایستاد، خوشحالم. اگر جای او بودم، همین کار را می کردم. او با دست دادن با مربیان کوبایی نشان داد که یک جنتلمن است. داور شرمنده باش!"
 
کاربر دیگری این گونه گفته است: "دست‌کم باید این داور را از ادامه بازی‌ها محروم کرد. مقام‌هاي المپیک هم باید از بوکسور ایرانی عذرخواهی کنند. واقعا منزجرکننده است."
 
کاربر دیگري نوشته است: "کاملا ناعادلانه بود. حتی برای ورزشکار ایرانی گریه کردم. همه چیز از پیش تعیین شده بود. اگر غیر از این باشد، مطئنم داور یک احمق به تمام معناست. تصور کنید او چهار سال تلاش کرده و حالا با ناجوانمردی حذف می‌شود. کاری که در پایان مسابقه انجام و با مربیان کوبایی دست داد، بسیار زیبا بود. هیچ کس این داور را نمی بخشد. شرم بر او!"
 
کاربر ديگر "یاهو" معتقد است: "احتمالا این سناریو در روزهای آینده برای سایر ورزشکاران ایرانی هم رخ می‌دهد. برگزارکنندگان المپیک سیاست را با ورزش مخلوط کرده‌اند. حداقل کاری که برگزارکنندگان المپیک می‌توانند، انجام دهند این است که رسما از ایرانی‌ها عذرخواهی کنند. ننگ بر کسانی که پول را به عدالت ترجیح می‌دهند."
 
در کامنت دیگری آمده است: "فکر می‌کنم سران كميته بين‌المللي المپیک و فدراسیون جهانی بوکس باید دور میز بنشینند و مدال‌ها را بین خودشان تقسیم کنند. برنده واقعی علی مظاهری است."



در مراسم افتتاحیه المپیک در شهر لندن ، یک جسم ناشناخته برای ثانیه هایی بر فراز ورزشگاه المپیک دیده شد.

این جسم ناشناخته که ظاهری شبیه بشقاب پرنده داشت در حین مراسم آتش بازی از شمال ورزشگاه به سمت شرق در حال حرکت بود .
برای دیدن این فیلم میتونید به لینک زیر بروید
 



راجر فدرر نمايش مسلطي را در دور دوم مسابقات تنيس المپيك رقم زد.روز سوم رقابت ها در زمين هاي چمن مجموعه ويمبلدون پيگيري شد و مرد شماره 1 تنيس جهان بدون هيچ مشكلي و در 58 دقيقه، 6-2, 6-2 از سد جولين بنتو گذشت.فدرر كه سه هفته پيش به سختي حريف فرانسويش را در پنج ست شكست داده بود، امروز 24 وينر و 7 ايس زد و حتي يك فرصت بريك را به بنتو نداد.بازيكن سويسي پس از مسابقه گفت كه خاطرات قهرماني هموطنش، مارك روزت در المپيك 1992 به او براي كسب قهرماني نيرو مي دهد و بردن مدال طلا در ويمبلدون “تحقق يك رويا خواهد بود...چون پيروزي مارك روزت در 1992 برايم الهام بخش است.او المپيك را برد.اين خبر بزرگي در سويس بود.”
او درباره مسابقه امروز ادامه داد: “توانستم عملكرد محكمي داشته باشم.كمي باد مي وزيد و فكر كنم او كمي با سرويسش در اين شرايط مشكل داشت، در حاليكه شرايط سرپوشيده ثابت است و مي توانيد ريتم خيلي خوبي پيدا كنيد.”
فدرر در مرحله بعد با دنيس ايستومين رقابت مي كند.بازيكن ازبكستاني در دو ساعت و 37 دقيقه، 6-7(4), 7-6(3), 7-5 بر ژيل مولر غلبه كرد.

 
سيد دهم، جان ايزنر آمريكايي كه براي اولين بار در زمين شماره 1 ويمبلدون بازي مي كرد، 15 ايس زد و 9 تا از 12 امتياز تور را به خود اختصاص داد تا در 85 دقيقه، مالك جزيري از تونس را
7-6(1), 6-2 از پيشرو بردارد.او در مصاحبه پس از بازي گفت كه نمي دانست از كدام جهت وارد زمين شود: “اين اولين باري بود كه در زمين هاي اصلي اينجا بازي مي كردم.تا به حال در زمين اصلي بازي نكرده ام.در زمين شماره 1 هم بازي نكرده بودم.اين زمين را دوست دارم، جو عالي دارد.استثنايي است.وقتي در ابتدا وارد زمين شدم، نمي دانستم به سمت راست بروم يا چپ.مجبور شدم سوال بپرسم.مشكلي براي بازي كردن مسابقه بعديم در اين زمين ندارم.”
ايزنر شانس خوبي براي حضور در ¼ نهايي دارد.او به ديدار يانكو تيپسارويچ مي رود كه پس از واگذاري ست نخست به فيليپ پتشنر، 2 تا از 10 فرصت بريك را به ثمر نشاند و 3-6, 6-3, 6-4 برنده شد.
تيپسارويچ گفت: “آسان نبود.باد زيادي مي وزيد پس مجبور بوديم پرش توپ را كنترل كنيم و بالا انداختن توپ براي سرويس ساده نبود.يكي از دلايل پيروزي امروزم تماشاگران بودند.من از تماشاگران صربستاني خيلي سپاسگزارم، آن ها مرا نااميد نگذاشتند.”

 
در ادامه روز، سيد هشتم از آرژانتين، خوان مارتين دل پوترو با حمايت هواداران و ناكام گذاشتن هر هفت فرصت بريك، 6-3, 7-6(2) آندرياس سپي را در زمين اصلي شكست داد تا به دور سوم صعود كند.
دل پوترو: “واقعا خطاهاي زيادي نداشتم، ولي در لحظات مهم كمي خوش شانس بودم.شما سعي مي كنيد بهترين تنيس خود را بازي كنيد ولي حس متفاوتي نسبت به زمين هاي ديگر داريد.وقتي در اينگونه مسابقات بازي مي كنيد فشار را حس مي كنيد، ولي همچنين خيلي لذت مي بريد.من اينجا هستم تا بيشترين تلاشم را انجام دهم و ببينم چقدر پيش خواهم رفت.”
در ديگر بازي هاي دور دوم، ژيل سيمون فرانسوي 6-3, 6-3 گريگور ديميتروف را مغلوب كرد و به ديدار دل پوترو مي رود.سيد يازدهم نيكولاس آلماگرو 80 درصد امتيازات سرويس را كسب كرد و 14 ايس زد تا 6-2, 6-2 آلكس بوگومولوف را از پيشرو بردارد و به مصاف استيو دارسيس مي رود كه در سه ست، 6-7(4), 6-4, 6-4 سانتياگو جيرالدو را حذف كرد.


 
در مسابقات باقي مانده دور اول از روز گذشته كه به علت بارش باران به تعويق افتاده بودند، موناكو، هيويت و راديك پيروز شدند.خوان موناكو آرژانتيني كه اولين هفته حضورش بين 10 نفر برتر رنكينگ را تجربه مي كند، بازي را مقابل ديويد گوفين خوب شروع كرد و 2-0 جلو افتاد، اما در ادامه دو بازيكن 3 بريك سرويس پياپي را تبادل كردند تا اينكه موناكو در گيم دهم فشار را بر روي سرويس بازيكن بلژيكي زياد كرد تا ست نخست را به خود اختصاص دهد.از آنجا به بعد، مسابقه كاملا يك طرفه بود و دو بريك سرويس در ست دوم موناكو را بعد از 1 ساعت و 18 دقيقه، 6-4, 6-1 برنده كرد.
موناكو: “به نظرم بازي خوبي ارائه دادم.نخستين مسابقه ساده نيست، ولي از نحوه بازي امروزم راضي هستم.شايد در ست نخست كمي فراز و نشيب داشتم ولي در ست دوم خب بودم.”
گوفين كه در مجموع 15 خطا داشت، گفت: “كمي براي شكست در دور اول ناراحتم، ولي تجربه خوبي بود.جو خيلي خوبي اينجا در ويمبلدون است...و تجربه عالي در دهكده المپيك و تيم بلژيك داشتم.”
وقتي از موناكو درباره نمايندگي آرژانتين در المپيك سوال شد، اينگونه پاسخ داد: “من به بازي كردن در جام ديويس و نمايندگي كردن كشورم عادت دارم.هميشه فشار وجود دارد ولي فوق العاده است.با كارهايي كه در تور انجام مي دهيم متفاوت است.من خيلي از آن لذت مي برم و خوشحالم كه در تيم آرژانتين حضور دارم.”

 
حريف بعدي براي سيد نهم، فلسيانو لوپز است كه در نبردي سخت و طولاني بر ديميتري تورسونوف غلبه كرد.لوپز كه ست نخست را در تايبريك واگذار كرده بود، در ست دوم جريان بازي را در اختيار گرفت و به كمك دو بريك سرويس نتيجه را برابر كرد.بازيكن چپ دست اسپانيايي ست سوم را با سرويس آغاز كرد و هميشه يك قدم از حريفش پيش بود تا اينكه در نتيجه 8-7 بريك حياتي را به دست آورد.او در كل مسابقه سرويسش را از دست نداد و 6-7(5), 6-2, 9-7 بعد از 2 ساعت و 16 دقيقه به پيروزي رسيد.
لوپز: “مسلما پيروزي 9-7‌ در ست سوم نشان مي دهد كه مسابقه سختي بود.بعد از ست اول بازي واقعا پيچيده شد.من راهي براي بهتر بازي كردن در ست دوم پيدا كردم و ست سوم واقعا نزديك بود.هر دو ما فرصت داشتيم ولي من موفق شدم بريك را در گيم آخر كسب كنم.”
مارين چيليچ كروات بعد از شكست پيروزي 7-6(5), 6-2 مقابل يورگن ملزر گفت:“از صعود خوشحال هستم” و ادامه داد: “به اندازه اي كه فكر مي كردم آسان نبود.در تايبريك واقعا خوب بازي كردم، فرصت هاي ست پوينت زيادي داشتم و پس از آن در ست دوم بهتر بازي كردم.”

 
او به مصاف ليتون هيويت استراليايي مي رود كه براي سومين مرتبه در المپيك بازي مي كند.هيويت به 1 ساعت و 44 دقيقه زمان نياز داشت تا سرگي استاخوفسكي اوكرايني را 6-3, 4-6, 6-3 حذف كند.هيويت: “بازي كردن در اينجا را دوست دارم.اين بهترين محل براي تنيس بازي كردن است و بازگشت به آن فوق العاده است...پوشيدن دوباره سبز و طلايي در اينجا.”
فيناليست سه دوره مسابقات ويمبلدون، اندي راديك هم شروع خوبي داشت و در 1 ساعت و 39 دقيقه، 7-5, 6-4 مارتين كليزان را مغلوب كرد و در مرحله دوم با نواك جوكويچ ديدار مي كند.


 
در قسمت دو نفره، تيم مدافع عنوان قهرماني متشكل از راجر فدرر و استانيسلاس واورينكا 6-7(5), 6-4, 6-4 بر كي نيشيكوري و گو سوئدا غلبه كردند.تيم ژاپني بعد از ناكام گذاشتن چهار فرصت بريك، ست نخست را در تايبريك به دست آوردند ولي در ابتداي ست دوم و سوم سرويس خود را از دست دادند.آن ها هنگامي كه فدرر سعي در پايان دادن مسابقه با سرويس خود را داشت تهديد كننده ظاهر شدند ولي اين تيم سويس بود كه از فرصت بريك نجات يافت و بعد از دو ساعت و 16 دقيقه از دومين مچ پوينت استفاده كرد.فدرر و واورينكا در مرحله بعد با جاناتان ارليچ و اندي رَم بازي مي كنند.
تيم هندي و سيد هفتم رقابت ها، ماهش بوپاتي و روهان بوپانا براي حضور در مرحله بعد سخت تلاش كردند و در مجموع 4 امتياز بيشتر (120-116) از آلكساندر بوري و مكس ميرني كسب كردند تا 7-6(4), 6-7(4), 8-6 به پيروزي برسند.بوپاتي: “ما نمي خواستيم در اين موقعيت قرار بگيريم.بايد در ست دوم به بازي پايان مي داديم و از پيروزي خوشحاليم.”
يوهان برونستورم و رابرت لينشدت از سوئد هم هر چهار فرصت بريك را ناكام گذاشتند تا سيد هشتم، نواك جوكويچ و ويكتور ترويسكي را در 85 دقيقه و با نتيجه 7-6(8), 6-3 از دور رقابت ها حذف كنند.برونستورم گفت: “قطعا حس باورنكردني است، اين اولين المپيك براي هر دو ماست.از ابتدا فرصت هاي زيادي داشتيم و فشار زيادي وارد كرديم، پس از آن خيلي خوب بود كه براي پايان دادن به مسابقه سرويس بزنيم.”
ديگر تيم صرب، يانكو تيپسارويچ و نناد زيمونيچ نتيجه بهتري را رقم زدند و 6-3, 6-3 مارتين كليزان و لوكاس لكسو را از پيشرو برداشتند.
دنيل نستِر و واسك پاسپيسل از كانادا بر هوريا تكاو و آدرين اونگور رومانيايي 6-3, 7-6(9) غلبه كردند.نستر كه براي اولين بار در المپيك 1996 آتلانتا به ميدان رفت، درباره پنجمين حضورش در مسابقات المپيك چنين گفت: “المپيك خيلي ويژه است.اين پنجمين و آخرين براي من است.اگر رقابت نمي كردم و سعي در نمايندگي كشورم نداشتم اينجا نبودم.دوست دارم خودم را در مقابل بازيكنان برتر به چالش بكشم و فرصت كسب مدال به من نيرو مي دهد.”

 
لياندر پيس هندي كه براي ششمين مرتبه در المپيك بازي مي كند، با همكاري ويشنو واردان پس از 1 ساعت و 52 دقيقه، 7-6(1), 4-6, 6-2 از سد رابين هاسه و جولين روجر گذشتند تا ديدار دور دوم را با سيد دوم از فرانسه، مايكل لودرا و جو ويلفرد سونگا برپا كنند.
پيس گفت: “من و ويشنو در سه هفته گذشته خيلي سخت تمرين كرده ايم.ويش به طرز باورنكردني خوب بازي كرد، مخصوصا دو ريترن بكهند بر روي فرصت هاي بريك.نقش من اين بود كه خودم باشم.فكر كنم ويش، 94ـُمين هم بازيم در رقابت هاي دوبل مردان است.گاهي اوقات در زمين رهبر هستيد، گاهي اوقات پيروي مي كنيد.ولي بياييد خيلي دور نشويم، بازي سختي پيشرو داريم.”
داويد فرر و فلسيانو لوپز هم به عنوان نخستين تيم حاضر در دور سوم شناخته شدند.آن ها موفق شدند پس از 2 ساعت و 19 دقيقه، 6-3, 3-6, 11-9 از سد يورگن ملزر و آلكساندر پِيا بگذرند.
لوپز: “حس فوق العاده ايست.انتظار نداشتيم به اين اندازه خوب بازي كنيم و حالا در يك چهارم نهايي هستيم، خيلي خوشحاليم.من هفت سال پيش دو قهرماني دوبل به دست آوردم و شايد اين هفته، من بهترين تنيس دوبل خودم را بازي مي كنم.”



سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:تنیس, المپیک لندن,اخبار, :: 19:45 ::  نويسنده : shahin & soad

روز اول المپيك، برديچ به دام افتاد، فدرر نجات يافت

 
سيد برتر مسابقات تنيس المپيك به مرحله دوم صعود كرد.روز شنبه در زمين هاي ويمبلدون، راجر فدرر به سه ست نياز داشت تا 6-3, 5-7, 6-3 از سد آلخاندرو فايا بگذرد.بعد از برتري يك ست و 5-3 در ست دوم، به نظر مي رسيد فدرر به پيروزي ساده هميشگي دست مي يابد ولي اين بازيكن كلمبيايي بود كه سه فرصت مچ پوينت را بر روي سرويسش ناكام گذاشت و در گيم بعدي بريك كرد تا جريان مسابقه را به سود خود تغيير دهد.فايا كه دو سال پيش هم در دور اول ويمبلدون براي فدرر مشكل ساز شده بود، يك بار ديگر در گيم دوازدهم سرويس را بريك كرد و ست سوم را برپا كرد.چهار گيم آغازين ست سوم با تبادل بريك دو بازيكن همراه بود تا اينكه قهرمان 17 دوره رقابت هاي گرند اسلم حركتش را در گيم هفتم شروع كرد و با كسب دو بريك سرويس بعد از
1 ساعت و 47 دقيقه برنده شد.
فدرر: “خب قطعا خيلي پستي و بلندي داشت، مسابقه پر پيچ و خمي مانند چند سال پيش.من براي پيروزي سرويس مي زدم.او سخت جنگيد و من مضطرب شدم.ست دشواري براي از دست دادن بود، مخصوصا با توجه به موقعيتي كه داشتم، حس خوب و اعتماد به نفس درباره خودم كه بتوانم با سرويس مسابقه را ببرم.من هيچ وقت از باور داشتن دست نكشيدم.به تلاش ادامه دادم.هرچند در ست سوم بريك را پس گرفت، آن به وضوح اعصاب من را تحريك كرد چون فاصله ها در چنان موقعيتي خيلي كوچك هستند.خوشحالم كه در نهايت راهي براي پيروزي پيدا كردم.”
قهرمان ماه گذشته ويمبلدون كه در پايان هفت ايس و 37 وينر زد، در مرحله بعد به ديدار جولين بنتو خواهد رفت كه نبرد پنج سته را در آن تورنومنت مقابل فدرر داشت.بازيكن فرانسوي امروز
7-5, 6-3 ميخائيل يوژني را شكست داد.

 
سيد دهم و اميد آمريكا، جان ايزنر 24 ايس زد و 42 تا از 49 امتياز سرويس اول را به خود اختصاص داد تا اولين حضور المپيكي را با برد 7-6(1), 6-4 در 74 دقيقه مقابل اليور روكوس جشن بگيرد.او بعد از بازي گفت: “خيلي استثنايي است.افتخار خيلي بزرگيست تا اينجا در المپيك باشيم و تيم و كشورمان را نمايندگي كنيم.وقتي برنده شدم، صداي شعار ‘آمريكا’ به گوش مي رسيد و اين واقعا شما را احساساتي مي كند.”
در دور دوم، ايزنر به مصاف مالك جزيري از تونس خواهد رفت كه در دو ساعت و 15 دقيقه، 7-6(10), 4-6, 6-3 بر ين سون لو غلبه كرد.

 
اما شگفتي بزرگ را استيو دارسيس بلژيكي رقم زد و اولين برد دوران بازيش برابر يك بازيكن حاضر بين 10 نفر برتر را به دست آورد.طبق عادت هميشگي در نمايش دادن بهترين عملكرد براي كشورش، بازيكن 28 ساله در گيم نهم ست نخست سرويس توماس برديچ را بريك كرد و دو بار ديگر اين كار را در ست بعد تكرار كرد تا در آستانه پيروزي قرار گيرد.سيد هفتم از جمهوري چك كه ماه گذشته هم در مسابقه اول خود مقابل ارنست گولبيس در ويمبلدون شكست خورده بود، تنها بريك خود را در اواخر ست دوم كسب كرد ولي برايش كافي نبود تا در 1 ساعت و 26 دقيقه،
6-4, 6-4 نتيجه را واگذار كند.
دارسيس درباره حس اولين حضورش در زمين اصلي ويمبلدون چنين گفت: “فوق العاده بود، مي دانيد، وارد شدن به زمين، ديدن اين همه تماشاگر.قطعا متفاوت بود.المپيك بود.همچنين جو متفاوتي بود، مي دانيد.عالي بود.شما به خاطر اينگونه مسابقات تنيس بازي مي كنيد، تا بر روي اين زمين ها بازي كنيد.وقتي جوان هستيد و پيت سمپراس را در حال بازي در اينجا مي بينيد و فكر مي كنيد، ‘شايد يك روز’.امروز، روز من بود.”

 
دارسيس براي حضور در دور سوم با سانتياگو جيرالدو روبرو مي شود.جيرالدو نخستين پيروزي خود در زمين هاي ويمبلدون را با نتيجه 7-5, 6-3 مقابل رايان هريسون ثبت كرد.او گفت: “خوب بازي كردم.از فرصت هايم مقابل يك بازيكن خطرناك استفاده كردم پس حس خوبي دارم.هميشه حمايت كلمبيايي ها را همراه دارم.”
هريسون درباره تجريه المپيك گفت: “المپيك عاليست، ولي مسلما دوست داشتم برايم طولاني تر باشد.مطمئنم حالا چند روز وقت براي براي به دست آوردن تجربه دارم تا حداقل يك بار ديگر در آن حاضر باشم.”

 
در تكرار مسابقه دور اول گرند اسلم ويمبلدون، يانكو تيپسارويچ يك بار ديگر موفق بود و 6-3, 6-4 ديويد نلبنديان را شكست داد.در دومين حضور المپيكي خود، بازيكن صرب 16 ايس و 23 وينر زد ولي در ادامه گفت: “وقتي قرعه كشي را ديدم راضي نبودم.مسابقه خيلي حساسي بود هرچند نتيجه 6-3, 6-4 شد.به نظرم چيزي كه تعيين كننده بود، بهتر يا بدتر بازي كردن من نبود، اين بود كه در لحظات مهم بر روي سرويس خوب بازي كردم.فوق العاده خوشحالم كه توانستم در دو ست برنده شوم.”
سيد هفتم با جايگزين ايوو كارلويچ مصدوم مسابقه خواهد داد.فيليپ پتشنر از موقعيت به دست آمده استفاده كرد و در دو ست، 7-6(5), 6-1 از سد لوكاس لكسو گذشت.
در ديگر بازي هاي مهم، سيد دوازدهم، ژيل سيمون از فرانسه 92 درصد امتيازات سرويس اول را كسب كرد تا 6-4, 6-2 ميخائيل كوكوشكين را از پيشرو بردارد و حالا با گريگور ديميتروف بازي
مي كند كه 6-3, 7-6(4) لوكاس كوبات، نماينده لهستان را حذف كرد و سيد هشتم خوان مارتين دل پوترو، با برتري 68 دقيقه اي 6-4, 6-1 برابر ايوان دوديگ به مسابقات روز نخست پايان داد.


 
در قسمت دوبل، تيم برنده مدال برنز المپيك پكن به سختي جنگيد تا به مرحله بعد برسد.باب و مايك برايان آمريكايي هر چهار فرصت بريك را ناكام گذاشتند تا در 2 ساعت و 16، 7-6(5), 67(5), 6-3 توماس بلوچي و آندره سا برزيلي را از پيشرو بردارند.اما هموطنان آن ها، اندي راديك و جان ايزنر نتيجه را به ديگر تيم برزيلي متشكل از مارسلو ملو و برونو سوارز 6-2, 6-4 واگذار كردند.
سيد دوم، مايكل لودرا و جو ويلفرد سونگا به 73 دقيقه زمان نياز داشتند تا ديويد نبلنديان و ادواردو شوانك آرژانتيني را حذف كنند.تيم فرانسوي به بازي مسلط بودند و فقط 7 امتياز سرويس از دست دادند، 12 ايس و 34 ضربه وينر زدند تا 6-3, 7-5 به دور بعد برسند.
پيش از اين مسابقات، تيم اسپانيايي داويد فرر و فلسيانو لوپز موفق شدند بر سيد چهارم، ماريوش فريستنبرگ و مارچين ماتكوفسكي از لهستان غلبه كنند.فرر و لوپز 14 ايس و 47 وينر زدند و در 2 ساعت و 40 دقيقه، 7-6(7), 6-7(6), 8-6 به دور بعد رسيدند.
فرر: “خوب بود، ولي فقط دور اول بود.معمولا من دوبل بازي نمي كنم ولي المپيك متفاوت است.حريفان ما خيلي خوب بودند، متخصص دوبل بودند، ولي ما خيلي خوب و باثبات بازي كرديم.”
آن ها به مصاف تيم اتريشي يورگن ملزر و آلكساندر پِيا خواهند رفت كه اميد بريتانيا، اندي و جيمي ماري را 5-7, 7-6(6), 7-5 مغلوب كردند.ديگر تيم بريتانيايي، كالين فلمينگ و راس هاتچينز هم 7-5, 6-3 از جولين بنتو و ريشارد گاسكه شكست خوردند.



ماریا شاراپووا - Мария Юрьевна Шарапова ویکتوریا آزارنکا - Вікторыя Азарэнка, Азаранка چند عکس از جوکوویچ در مسابقات مسترز قهرمانی جوکوویچ در مسابقات مسترز لندن جوايز تور حرفه اي تنيس مردان 2012 اعلام شدند بازی فدرر و نادال در میان شمع ها !!!!!! federer and nadal among the candles!!! راجر فدرر، مردی برای تمام اسپانسرها عکس عجیب از دیده شدن روح در استادیوم فوتبال! فدرر در لباس شماره 10 تیم ملی برزیل!!! بزرگترين راكت‌تنيس جهان +عکس بازی‌های پارالمپیک بوریس بکر معروفترين و جالب‌ترين نقل قولهاي المپیک بوسه قهرمان المپیکی بر دست مادر تلخ و شیرین المپیک لندن برای ایران جایگاه نهایی ایران و آخرین نتیجه رنکینگ مدال المپیک ۲۰۱۲ لندن عکس ها و تصاویر اختتامیه المپیک ۲۰۱۲ لندن
پيوندها
ثبت دامنه">افزایش آمار

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جهان تنیس و آدرس tennisworld.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان